Tollbamondás alkalmával az alábbi képességek összehangolt munkája szükséges:
Auditív figyelem: A gyermek az auditív figyelme segítségével kiszűri a tanár hangját a szimultán hallható hangingerekből (utcazaj, folyosói takarítás, tolltartók nyitogatatása stb.)
Auditív emlékezet: A gyermek a tanártól hallottakat auditív emlékezetével felidézi.
Auditív analízis: Auditív analízis útján a mondatokat szavakká, a szavakat hangokká tagolja.
Auditív differenciálás: A hasonló hangzású hangokat elkülöníti auditív differenciálással.
Vizuális emlékezet: a hallott hangokhoz betűalakot keres.
Vizuális differenciálás: A hasonló hangok összekeveredését a vizuális differenciálás képessége akadályozza meg.
Intermodális összekapcsolás: társítja a látott és hallott hangokat.
Vizuo-motoros koordináció: a betűalakítás során harmonizálja a szem-, kéz-, és ujjmozgását.
Téri orientáció: ezen képességével a betűformákat a kívánt helyre, vonalhatárok közé írja.
Szeriális észlelés: Ezen képességével ügyel a betűk és a szavak helyes sorrendjére.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése