Népszerű bejegyzések

Rendszeres olvasók

Összes oldalmegjelenítés

Oldalak

Címkék

100000 kattintás (1) 2012. októberi statisztika (1) A beszédfejlődés feltételei (1) a jegyzeteim célja (1) Adaptációs kézikönyv (1) ajak- és nyelv gyakorlatok (1) Ajak-és nyelvgyakorlatok (2) ajánlás (1) alapozó terápia (1) arcfejlődés (1) beszédészlelés (2) beszédfejlesztés (1) Beszédfejlődés (1) beszédhang-hallás(G-O-H) (1) beszédmegértés (1) burgonya (1) ceruzafogó (1) cumi és beszéd (1) dadogás (1) Dévény módszer (1) diszfónia (1) diszgráfia (2) diszkalkulia (2) diszlexia (1) dominancia (1) egyensúly és tanulás (1) előkészítő időszak (1) Fejlesztés 0-3 éves korig (1) fejlesztő játékok (2) fejlődés (1) felhívójelek csecsmőkorban (1) finommmotorika (1) finommotorika (3) fonológiai tudatosság (1) G-O-H vizsgálat (1) GMP diagnosztika (1) Gondot jelző tünetek (1) grafomotoros fejlesztés (1) hadarás (1) Hallás (2) Hallás ellenőzés otthon - Lullenstyd.com (1) hallási figyelem (1) hasznos linkek (1) helyesírás fejlesztése (1) idegrendszer (1) IKT-s eszközök (1) Influenza - D vitamin (1) iskolaérettség (2) Iskolaérettség - képességterületek (1) Iskolára készítés (1) Játék vásárlás (1) képességek (1) kéz finom motorikájának fejlesztése (1) Kezeletlen pöszeség (1) lateralizáció (1) letöltések (1) letölthető anyagok (1) Linkek (1) logopédiai gyakorlatok otthonra (1) logopédiai szűrés tapasztalatai (1) logopédus feladatai (1) logopédus vagy fejlesztő pedagógus (1) magzat fejlesztése (1) megkésett beszédfejlődés (1) Mit olvastatok legtöbbet? (1) mondóka (2) mozgás-beszéd (1) mozgásfejlesztés (1) mozgásfejlődés 0-24 hónap (1) myofunkcionális tréner (1) neuropszichológia (1) nevelési 10 parancs (1) nyelvi fejlődés (1) nyelvlökéses nyelés (1) Nyelvlökéses nyelés és az arcfejlődés kapcsolata (1) Olvasottsági statisztika (1) orrmandula (1) papilla incizíván (1) Poetz kezelés (1) Pösze terápia (1) pöszeség (1) pöszeterápia (1) primitív reflexek (1) prizmás szemüveg (1) Proetz (1) rágógumi (1) rekedtség (2) Rendellenes fogsor okai (1) Ringatás-bölcső (1) softverek (1) szabálytalan fogak (1) szájlégzés (3) szakirodalom (3) szakmai tevékenység (1) SZÓL-E? (1) szopás és a nyelv (1) szoptatás (1) szoptatás és fogszabályozás (1) szülés (1) tanév eleji vizsgálat (1) tanulási nehézség (1) tanulási zavar (1) táplálkozás (2) Táplálkozás: a tej (1) Táplálkozás: vigyázz (1) testközépvonal (1) testséma fejlesztése (1) Tünetek 5-7 éves korban (1) Tünetek 7-12 (1) Tympanometria (1) Ujjszopás (2) Ujjszopás következménye (1) vesztibuláris rendszer (1) zenei nevelés (1)

2011. február 19., szombat

Iskolaérettség

Az iskolaérettség feltételei:

- Testi fejlettség
A gyermek testsúlya érje el a 20 kg-t, magassága 1m 25 cm-t.

- Ép érzékszervek: hallás, látás

- Általános életkornak megfelelő tájékozottság
Legyenek ismeretei önmagáról, családjáról, lakóhelyéről, ismerje a négy évszak nevét, a hét napjainak nevét, ismerjen 1-2 verset, mondókát 

- Feladattudat:
Várja az iskolát, akarjon iskolás lenni, érdeklődjön felőle

- Beszédkészség
Képről tudjon mesélni, szavakat, egyszerű mondatokat alkotni. Gondolatait ki tudja egyszerű szavakkal, mondatokkal fejezni. Tudjon bemutatkozni: név, születési idő, szülők neve, testvérek neve, lakhely címe

- Jó egyensúlyérzék: tud fél lábon szökdelni előre, hátra, kerékpározni, szeret hintázni,

- Pontos finommozgások
  Gyöngyfűzés, gyúrmázás, ragasztás, ollóhasználat, origamizás(papírhajtás), cipőfűző megkötése

- Kialakult dominancia
  Vagy a jobb vagy a balkezét használja a tevékenységek végzése során, de ne váltogassa a kezét!

- Keresztcsatornák jó működése: összhang fejlesztése. Pl.: képek-hangok egyeztetése, tapintott tárgy és                                              képének egyeztetése.

- Térirányok felismerése térben és síkban: testséma kialakult legyen.
Dominancia: jobb/bal differenciálása.                                                  
Viszonyfogalmak ismerete: alatta, felette, mellette, mögötte.....                                                                      
- Testséma ismerete: fej,törzs, láb, térd, boka, sarok, lábfej, könyök, tenyér, csukló stb.  Babán tudja megmutatni.

- Soralkotás, sorritmus folytatása megadott sor folytatása, a szabályszerűség felismerése alapján.


- Szem, kéz koordináció: a vizuális észlelés és a kézmozgás harmonikus együttműködése. 
A rajz és más manuális tevékenységek készítik elő. Jól fejleszti a labdapattogtatás is 20-30x.


- Gestallt látás (részek egészként látása)
Az olvasás, írás megtanulásához fontos részképességek egyike.
A puzzle játék jól fejleszti.


- Transzformációs készség (átfordítási képesség): hang-betű megfeleltetése az írás, olvasás területén


- Alak-, szín-, forma-, és nagyságállandóság


- Biztos alak-, háttér megkülönböztetése


- Analizáló, szintetizáló képesség: a mondatok szavakra, szótagokra, hangokra bontásának képessége
illetve ugyanez visszafelé - fonológiai tudatosság


- Emlékezet: vizuális, auditív, ritmus
12 képből 20 mp nézése után tudjon minimum 5-öt felidézni,
12 szó elhangzása után tudjon minimum 5- t visszamondani,
egyszerű 3-4 ütemnyi ritmust tudjon visszatapsolni


- Gondolkodás: életkorának megfelelő szinten képes analizálni,   szintetizálni, összehasonlítani, legyen képes életkorának megfelelő
  ok-okozati összefüggések meglátására, lényegkiemelésre


- Figyelem: Legyen képes tartósan figyelni a tanítóra, elmélyedni a feladatában kb.: 20 percig.


- Emberrajz életkorának megfelelő részletezettségű.


- Jó ceruzafogás, könnyed eszközkezelés: a hüvelyk, a mutatóujj és a középső ujj segítségével  a csukló könnyedén mozogjon.                                                                    
- Kudarctűrő képesség: Ne keseredjen el, ha valami nem sikerül számára. Legyen képes újra elkezdeni a feladatot.
                                      
- Felnőttekhez, társakhoz való pozitív viszony: együttműködő, segítőkész, kiegyensúlyozott személyiség


Irodalom:
























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése