Népszerű bejegyzések

Rendszeres olvasók

Összes oldalmegjelenítés

Oldalak

Címkék

100000 kattintás (1) 2012. októberi statisztika (1) A beszédfejlődés feltételei (1) a jegyzeteim célja (1) Adaptációs kézikönyv (1) ajak- és nyelv gyakorlatok (1) Ajak-és nyelvgyakorlatok (2) ajánlás (1) alapozó terápia (1) arcfejlődés (1) beszédészlelés (2) beszédfejlesztés (1) Beszédfejlődés (1) beszédhang-hallás(G-O-H) (1) beszédmegértés (1) burgonya (1) ceruzafogó (1) cumi és beszéd (1) dadogás (1) Dévény módszer (1) diszfónia (1) diszgráfia (2) diszkalkulia (2) diszlexia (1) dominancia (1) egyensúly és tanulás (1) előkészítő időszak (1) Fejlesztés 0-3 éves korig (1) fejlesztő játékok (2) fejlődés (1) felhívójelek csecsmőkorban (1) finommmotorika (1) finommotorika (3) fonológiai tudatosság (1) G-O-H vizsgálat (1) GMP diagnosztika (1) Gondot jelző tünetek (1) grafomotoros fejlesztés (1) hadarás (1) Hallás (2) Hallás ellenőzés otthon - Lullenstyd.com (1) hallási figyelem (1) hasznos linkek (1) helyesírás fejlesztése (1) idegrendszer (1) IKT-s eszközök (1) Influenza - D vitamin (1) iskolaérettség (2) Iskolaérettség - képességterületek (1) Iskolára készítés (1) Játék vásárlás (1) képességek (1) kéz finom motorikájának fejlesztése (1) Kezeletlen pöszeség (1) lateralizáció (1) letöltések (1) letölthető anyagok (1) Linkek (1) logopédiai gyakorlatok otthonra (1) logopédiai szűrés tapasztalatai (1) logopédus feladatai (1) logopédus vagy fejlesztő pedagógus (1) magzat fejlesztése (1) megkésett beszédfejlődés (1) Mit olvastatok legtöbbet? (1) mondóka (2) mozgás-beszéd (1) mozgásfejlesztés (1) mozgásfejlődés 0-24 hónap (1) myofunkcionális tréner (1) neuropszichológia (1) nevelési 10 parancs (1) nyelvi fejlődés (1) nyelvlökéses nyelés (1) Nyelvlökéses nyelés és az arcfejlődés kapcsolata (1) Olvasottsági statisztika (1) orrmandula (1) papilla incizíván (1) Poetz kezelés (1) Pösze terápia (1) pöszeség (1) pöszeterápia (1) primitív reflexek (1) prizmás szemüveg (1) Proetz (1) rágógumi (1) rekedtség (2) Rendellenes fogsor okai (1) Ringatás-bölcső (1) softverek (1) szabálytalan fogak (1) szájlégzés (3) szakirodalom (3) szakmai tevékenység (1) SZÓL-E? (1) szopás és a nyelv (1) szoptatás (1) szoptatás és fogszabályozás (1) szülés (1) tanév eleji vizsgálat (1) tanulási nehézség (1) tanulási zavar (1) táplálkozás (2) Táplálkozás: a tej (1) Táplálkozás: vigyázz (1) testközépvonal (1) testséma fejlesztése (1) Tünetek 5-7 éves korban (1) Tünetek 7-12 (1) Tympanometria (1) Ujjszopás (2) Ujjszopás következménye (1) vesztibuláris rendszer (1) zenei nevelés (1)

2014. november 24., hétfő

Bátorítsuk az iskolába készülő gyermekünket




 

1. Bátorítsuk a gyermeket, ne ijesztgessük az iskolával. ( Például ne mondjunk ehhez hasonlókat, hogy majd ha iskolás leszel, nem jöhetsz ám le a játszótérre délután, hanem tanulnod kell!)
Biztassuk, hogy milyen sok új dolgot fog tanulni, ami által okosabb lesz. A szülőnek az iskolai évek alatt végig így kell ösztönöznie gyermekét, hogy az ne veszítse le a kedvét, lelkesedését.

2. A gyermeknek tudnia kell bemutatkozni: nevét, szülei nevét és lakcímét ismernie kell.

3. Jó, ha nem okoznak neki nehézséget a napi tevékenységek, mint például öltözködés, cipőkötés, étkezés, WC használat. Gyakoroljuk a hiányosságokat a nyáron. Ha valami nem megy, és a kisgyerek nem mer a tanító nénitől segítséget kérni, akkor szorongás alakulhat ki, ami esetleg betegséget indukál.

4. Gyakoroljuk a napszakokat és az irányokat (jobb, bal)

5. Nagyon fontos az éjszakai alvás, amikor az ismeretek elraktározódnak az agyban. 8-9 óra alvásra van szüksége a gyermeknek! Ezt szigorúan tartsuk be!

6. Reggel legalább egy pohár kakaó/tea elfogyasztása után induljunk iskolába, és lehetőleg még reggel menjen el otthon WC-re. Már nyáron alakítsuk ki ezt a reggeli rutint. Tapasztalatból tudom, milyen nehezen mennek el a gyerekek idegen helyen WC-re, és egész nap nem tudnak figyelni, ha fáj, vagy görcsöl a hasuk.

7. A tanszerek használatát is gyakoroljuk. Hogyan nyílik a táska, a tolltartó, az uzsonnás doboz stb. Hova tegyük a füzeteket, hogy vigyázzunk a könyvekre.

8. Az otthoni tanulósarok legyen világos, zajmentes helyen.

9. Minden gyerek más! Soha ne hasonlítsuk a testvéréhez, kortársához. Ne legyünk türelmetlenek, ha az elején nem a várt eredményt produkálja. Nem könnyű belerázódni az új élethelyzetbe.

10. A pedagógus is ember. Ne bíráljuk rögtön egy nekünk nem tetsző cselekedetért, és soha ne romboljuk a tekintélyét a gyermekünk előtt. A kisgyermek számára a tanító egy olyan példakép, akinek mindent hajlandó megtenni. Az ő szava "szent" és sérthetetlen. Ezért tudja ő elérni a legmakacsabb kisgyereknél is azt, amit a szülő nem, vagy csak nehezen tud.

A következő bejegyzésemben a tanulósarokról és a tanszerekről lesz szó! A felmerülő kérdésekre szívesen válaszolok!

http://anyamese.blogger.hu/
http://xn--horvthgyngyi-fbb21a.hu/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése