Népszerű bejegyzések

Rendszeres olvasók

Összes oldalmegjelenítés

Oldalak

Címkék

100000 kattintás (1) 2012. októberi statisztika (1) A beszédfejlődés feltételei (1) a jegyzeteim célja (1) Adaptációs kézikönyv (1) ajak- és nyelv gyakorlatok (1) Ajak-és nyelvgyakorlatok (2) ajánlás (1) alapozó terápia (1) arcfejlődés (1) beszédészlelés (2) beszédfejlesztés (1) Beszédfejlődés (1) beszédhang-hallás(G-O-H) (1) beszédmegértés (1) burgonya (1) ceruzafogó (1) cumi és beszéd (1) dadogás (1) Dévény módszer (1) diszfónia (1) diszgráfia (2) diszkalkulia (2) diszlexia (1) dominancia (1) egyensúly és tanulás (1) előkészítő időszak (1) Fejlesztés 0-3 éves korig (1) fejlesztő játékok (2) fejlődés (1) felhívójelek csecsmőkorban (1) finommmotorika (1) finommotorika (3) fonológiai tudatosság (1) G-O-H vizsgálat (1) GMP diagnosztika (1) Gondot jelző tünetek (1) grafomotoros fejlesztés (1) hadarás (1) Hallás (2) Hallás ellenőzés otthon - Lullenstyd.com (1) hallási figyelem (1) hasznos linkek (1) helyesírás fejlesztése (1) idegrendszer (1) IKT-s eszközök (1) Influenza - D vitamin (1) iskolaérettség (2) Iskolaérettség - képességterületek (1) Iskolára készítés (1) Játék vásárlás (1) képességek (1) kéz finom motorikájának fejlesztése (1) Kezeletlen pöszeség (1) lateralizáció (1) letöltések (1) letölthető anyagok (1) Linkek (1) logopédiai gyakorlatok otthonra (1) logopédiai szűrés tapasztalatai (1) logopédus feladatai (1) logopédus vagy fejlesztő pedagógus (1) magzat fejlesztése (1) megkésett beszédfejlődés (1) Mit olvastatok legtöbbet? (1) mondóka (2) mozgás-beszéd (1) mozgásfejlesztés (1) mozgásfejlődés 0-24 hónap (1) myofunkcionális tréner (1) neuropszichológia (1) nevelési 10 parancs (1) nyelvi fejlődés (1) nyelvlökéses nyelés (1) Nyelvlökéses nyelés és az arcfejlődés kapcsolata (1) Olvasottsági statisztika (1) orrmandula (1) papilla incizíván (1) Poetz kezelés (1) Pösze terápia (1) pöszeség (1) pöszeterápia (1) primitív reflexek (1) prizmás szemüveg (1) Proetz (1) rágógumi (1) rekedtség (2) Rendellenes fogsor okai (1) Ringatás-bölcső (1) softverek (1) szabálytalan fogak (1) szájlégzés (3) szakirodalom (3) szakmai tevékenység (1) SZÓL-E? (1) szopás és a nyelv (1) szoptatás (1) szoptatás és fogszabályozás (1) szülés (1) tanév eleji vizsgálat (1) tanulási nehézség (1) tanulási zavar (1) táplálkozás (2) Táplálkozás: a tej (1) Táplálkozás: vigyázz (1) testközépvonal (1) testséma fejlesztése (1) Tünetek 5-7 éves korban (1) Tünetek 7-12 (1) Tympanometria (1) Ujjszopás (2) Ujjszopás következménye (1) vesztibuláris rendszer (1) zenei nevelés (1)

2012. január 29., vasárnap

A zavartalan beszédfejlődés feltételei

A zavartalan beszédfejlődés feltételei 



Hallás:  Az ép hallás a hallási tapasztalatok gyűjtéséhez és azok utánzásához elengedhetetlen. Már egy enyhébb betegség elég ahhoz, hogy a hasonlóan hangzó szavakat ne tudja a gyermek megkülönböztetni.

Motorika: motorikán az akaratlagos mozgásfolyamatokat értjük, a csontok, inak, izmok stb. helyzetének, feszültségi állapotának változásait.  A beszéd megtanulásának képessége különösen összefügg a motoros rendszer fejlődésével. Ez utóbbinak minden zavara a beszédfejlődésre is kihat.

- nagymotorika: az egész testet igénybe vevő mozgások:  futás, mászás, ugrás, labdázás

- finommotorika: finoman szabályozott és adagolt mozgások, elsősorban a kezekre és az ujjakra  vonatkoznak, mint a vágás, a gyöngyfűzés, a varrás.

- szájmotorika: a nyelv, ajkak, állkapocs és orca minden mozgása, melyek a táplálkozás és a beszéd szempontjából jelentősek; a szájmotorika már a csecsemőkori táplálkozásnál és a gagyogásnál ügyesedik.

Észlelés: a környezet ingereire való felfigyelést és azok érzékszerveinken keresztüli felvételét, majd feldolgozását  és a feldolgozott  különböző vagy egynemű ingerek jó egésszé egyesítését(integrációját) értjük.
 

auditív (hallási) észlelés: felfigyelés a hangokra, a környezeti  
                                        hangok  felvétele, a hang azonosítása


vizuális (látási) észlelés: a szem által közvetített benyomások
                                       felvétele, feldolgozása


taktilis-kinesztetikus észlelés: érintési, testhelyzetbeli, mozgásbeli, 
                                                tehát a testtel kapcsolatos ingerek 
                                                felvétele, feldolgozása
                                                a nyelv, az ajak, az állkapocs, a 
                                                szájpadlás ingereinek felvétele  és 
                                                feldolgozása


Környezeti feltételek: ez alatt a szociális és kulturális miliőt értjük, amelyben a gyermek felnő és kibontakozik. Fontos a beszédminta és a más gyermekkel való nyelvi kontaktus teremtés.

Beszédöröm: ez a belső késztetés, mely a gyermeket arra ösztönzi, hogy megtanuljon beszélni, beszélő társ legyen.
Nézze meg a videot http://beszedjavito.hu/nyelvfejlodesi-zavar
















1 megjegyzés: